Elektrisch varen sterk in opkomst!
Elektrisch varen wordt steeds populairder in Nederland. Met de huidige stand der techniek is dit zeker een volwaardig alternatief voor een dieselmotor.
Waarom zou u elektrisch gaan varen?
Elektrisch varen is duurzaam, comfortabel, onderhoudsarm, betrouwbaar en zeer goedkoop in gebruik. Maar vooral schoon en stil. Er komen in Nederland steeds meer gebieden waar je niet met verbrandingsmotoren mag varen maar alleen met elektrische motoren.
Scherpe prijzen voor vervanging van uw dieselmotor
Door onze samenwerking met onder andere Waterworld kunnen wij uw huidige dieselmotor omzetten naar volledig elektrisch of bijvoorbeeld een hybride versie. De prijzen van een elektromotor zijn nu nagenoeg gelijk aan vervanging van een dieselmotor. U kan dus nu al de keuze maken voor de toekomst.
Koopmans Yachtservice voorloper in Electro varen
Koopmans Yachtservice is als technisch onderhoudsbedrijf volledig voorbereid op het tijdperk van elektrisch varen. Door onze samenwerking met onder andere Waterworld kunnen wij uw huidige dieselmotor omzetten naar volledig elektrische versie of bijvoorbeeld een hybride versie. Wij onderschrijven het belang van duurzaam varen en investeren de komend jaren in technische know how om voorloper te worden in de transitie van diesel naar Electro.

Lancering SAGA 20
Deze SAGA 20 wordt ons paradepaardje voor het ‘Varen met een stekker’
Onze technici hebben de oude dieselmotor vervangen voor een Water World 4.0 Kw elektrische aandrijving.
Inmiddels hebben we met succes diverse proefvaarten gedaan met de SAGA 20.

Eerste geslaagde testvaart
Vandaag onze eerste, zeer geslaagde testvaart met de elektrische sloep SAGA 20.
De Water World 4.0Kw motor levert ruim voldoende vermogen om geruisloos een dag te varen.
Een prachtig gevoel om stil over het water te glijden. Wilt u ook een keer een proefvaart maken? U bent van harte welkom!

Elektrische motor in Wijk 21 Sloep
Koopmans Yachtservice heeft weer een elektrische WaterWorld motor ingebouwd.
Dit keer in een Van Wijk 21 sloep. Het betreft een 4.0KW motor met 8 Trojan accu’s van 6V 245Ah.
Het is een mooi project, weer in samenwerking met Peter Kendjian van KenCo Maritieme Electronica